ناهید علامی :این یعنی دوست داشتن و هوای همدیگه رو داشتن ،اگه هوای همدیگه رو داشته باشیم اوضاع خوب میشه
ناهید علامی : خیلی راحت بگم دوغ و دوشاب قاطیه !
چهره‌پردازان را نمی‌توان ناديده گرفت!
بالاخره ما بخشی از سینما هستیم یا نه؟/ منتقدان برایمان بنویسند
نصیریان در نکوداشت علی معلم: شهاب حسینی ثمره نسل ماست
محتشم : دوباره متولد شوم باز هم گریم را انتخاب می‌کنم
مادر گریم ایران
استاد جلال الدین معیریان از دنیای گریم و زندگی شخصی اش می گوید

اخبار

بهترین راه برای سفید کردن رنگ پوست تان استفاده از ماسک های ارزان قیمت خارجی است. در این مقاله به شما 7 ماسک ارزان قیمت خانگی برای سفید کردن پوست تان آموزش می دهیم

ماسک های خانگی برای سفید کردن پوست

بهترین راه برای تغییر رنگ پوست، استفاده از ماسک های خانگی است. حلقه‌های خیار و پوست خیار را روی قسمت‌های تیره پوست بمالید. خیار بعد از اپیلاسیون، پوست را خنک و التهاب را کم و رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند.

ماسک لیمو و پرتقال

لیمو پاک‌کننده و سفید کننده ای قوی است. آن را مستقیما روی پوست بمالید، اگر تازه اپیلاسیون کرده‌اید این کار را نکنید، بگذارید یک روز بعد این کار را انجام دهید چون پوست حساس است. حتی می‌توانید آب لیموی تازه را با روغن بادام یا نارگیل یا شیر وعسل ترکیب کنید تا پوستی شفاف و سفید داشته باشید.

ماسک زردچوبه

پودر زردچوبه را با آب  یا خیار رنده شده یا آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمت های تیره به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید.

ماسک گوجه‌ فرنگی

گوجه‌فرنگی هم از جمله مواد سفید‌کننده پوست است، درست مانند لیمو می‌توانید از حلقه‌های گوجه فرنگی استفاده یا آن را با لیمو مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

ماسک ماست

ماست را با آرد نخود و لیمو هم‌بزنید و ترکیبی خمیری درست کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی قسمت های تیره بماند.

ماسک سیب‌زمینی لیمویی درست کنید

سیب‌زمینی تنها برای درست کردن غذاهای خوشمزه نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آب لیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد.

ماسک کشک و زردچوبه

کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین رفتن برنزگی پوست کمک می کند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم بزنید و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به‌صورت، گردن و نواحی‌ برنزه شده بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به‌وجود آید و رنگ برنزه آن را به راحتی می‌پوشاند.

ماسک شکر و گلیسیرین

در یک کاسه یک‌ دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آب لیمو را مخلوط کنید.
این اسکراب را روی نواحی تیره   پوست خود بمالید. شکر، پوست شما را به خوبی لایه‌برداری می کند و گلیسیرین، آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌تر خواهد کرد.
 برای کم رنگ کردن برنزگی پوست، آب سیب‌زمینی را به پوست بمالید.

اخبار

 بعد از پیداکردن علت شوره دو راه دارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید و یا از درمانهای گیاهی. تجربه نشون داده میل به داروهای گیاهی بخاطر منشا طبیعی بیشتره و البته عوارض کمتری داره. در ادامه چند داروی تقویتی گیاهی که کاربرد رفع شوره سر رو هم داره معرفی میکنم

 درمان شوره سر با روش های خانگی و گیاهی

 شوره سر ممکنه نتیجه ی خشکی بیش از حد پوست سر باشه یا علتش بیماریهای پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و یا اینکه رشد بیش از حد یک نوع قارچ مخمر به نام مالاسزیا باشه، خلاصه دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. پس اگه دچارش هستید، در وهله اول باید علت رو ریشه یابی کنید.

بعد از پیداکردن علت شوره دو راه دارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید و یا از درمانهای گیاهی. تجربه نشون داده میل به داروهای گیاهی بخاطر منشا طبیعی بیشتره و البته عوارض کمتری داره. در ادامه چند داروی تقویتی گیاهی که کاربرد رفع شوره سر رو هم داره معرفی میکنم.

درمان شوره سر با روغن درخت چای

یک مطالعه نشان داده که شامپویی تنها با 5 درصد روغن چای به طور قابل توجهی شوره سر رو از بین میبره. شما همچنین میتونید چند قطره از روغن درخت چای رو به شامپوتون اضافه کنید و مثل همیشه سرتون رو باهاش شستشو بدید.

درمان شوره سر با سرکه سیب

سرکه سیب یه درمان عالی برای شوره سر از گذشته تا به امروز بوده و مورد استفاده قرار گرفته. این ماده فوق العاده بخاطر اسیدی بودنش باعث تغییر pH پوست سر میشه و شوره رو از بین میبره. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب رو با یک چهارم فنجان آب در یک بطری اسپری بریزید و به پوست سرتون اسپری کنید بعد سر رو با حوله بپوشونید و بسته به میزان شوره موهاتون از 15 دقیقه تا یک ساعت بذارید روی سرتون بمونه بعد موهاتون رو با همون شامپوی همیشگی شستشو بدید. این کار رو دو بار در هفته انجام بدید، خیلی زود اثر معجزه آسای سرکه رو میبینید.

درمان شوره سر با روغن نارگیل

روغن نارگیل با بوی مطبوع و خواص زیادی که برای موها داره درمان شوره سر هم هست. قبل از دوش گرفتن، 3-5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست خودتون بمالید و حدود یک ساعت بگذارید. و بعد با شامپوی همیشگی شستشو بدید.

درمان شوره سر با لیمو شیرین

فقط 2 قاشق غذاخوری آب لیمو رو روی پوستتون ماساژ بدید و با آب شستشو بدید. بعد 1 قاشق چای خوری آب لیمو رو توی یک فنجان آب بریزید و موهاتون رو با اون بشویید. هر روز تا زمانی که شوره سر شما ناپدید بشه، این کار رو تکرار کنید. اسیدیته لیمو باعث میشه pH پوست شما حفظ بشه، که به از بین رفتن شوره سر کمک میکنه.

درمان شوره سر با نمک

برای رفع شوره سر در حمام بعد از مرطوب کردن موها یک مشت نمک رو روی پوست سر ماساژ بدید خواهید دید که سرتون پر از پوسته های مرده میشه و سپس با شامپو موهاتون رو بشورید. این یکی از دهها خواص نمک هست.

درمان شوره سر با آلوئه ورا

در تمام روش های درمانی که برای شوره سر گفته شد با تسکین پوست سر، شوره رو برطرف میکرد اما در این روش آلوئه ورا به عنوان یک خارش دهنده شوره رو دو برابر میکنه. اثرات خنک کننده آلوئه ورا باعث خارش میشه. و اینکار باعث میشه پوسته ها بریزه و بعد با شامپوی همیشگی سرتون رو بشویید.

درمان شوره سر با سیر

خواص ضد میکروبی سیر مناسب برای از بین بردن باکتری های شوره سر هستند. سیر رو له کنید و اون رو به پوست سر بمالید. برای جلوگیری از بوی زیادی که داره میتونید سیر خرد شده رو با عسل مخلوط کنید و بعد ماساژ بدید. استفاده از سیر یکی از بهترین راه حل های رفع شوره سر بحساب میاد.

درمان شوره سر با روغن زیتون

گذاشتن روغن زیتون روی سر برای یک شب درمان خوبی برای رفع شوره سر هست، برای اینکار باید تقریبا 10 قطره از روغن زیتون رو روی پوست سرتون بذارید و سرتون رو با کلاه بپوشونید. صبح با شامپو معمولی سرتون رو شستشو بدید . برای درمان سریعتر، به دنبال یک شامپو حاوی روغن زیتون باشید.

 

اخبار

عبدالله اسکندری، طراح برتر چهره‌پردازی و خالق گریم‌های ماندگار سینما معتقد است که به جز کارگردانی و بازیگری شغل‌های دیگری هم در سینما وجود دارد که اگر نقدی بر آن‌ها شود باعث ارتقای سینما می‌شود.

بزرگ مرد حرفه‌ی گریم سینمای ایران اولین حضورش را با «اسرار دره گنجی» تجربه کرد و با «دایی جان ناپلئون» چهره‌پردازی براساس شخصیت را در ایران بنیاد نهاد. عبدالله اسکندری نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی و سریال را در کارنامه خود دارد و در مجموع پنج سیمرغ بلورین را به پرواز درآورده است.

مجله معتبر چهره‌پردازی Make-up artist، به واسطه او کشور ایران را در زمره ده کشور برتر جهان و اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال ۱۹۹۹ برگزید.

اسکندری به تازگی در هفدهمین جشن دنیای تصویر، توانست تندیس حافظ را برای طراحی چهره‌پردازی فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان از آن خود کند و حالا به فاصله‌ی یک روز تا جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینما درباره‌ی تاثیری که منتقدان و این جشن در طی این ده دوره‌ی گذشته بر سینما داشته‌اند به خبرنگار فیلسین گفت:

فکر می‌کنم این جشن کمی بیطرف‌تر از جشنواره‌های دیگر است، نگاهشان به سینما کمی حرفه‌ای‌تر است و بیشتر به حرفه اهمیت می‌دهند تا شهرت و آوازه.

منتقدان می‌توانند در رونق بیشتر و بهتر شدن سینما تاثیر بسیاری بگذارند. وقتی فنی به موضوعی نگاه شود به عنوان مثال انتخاب‌هایی که در جشن حافظ توسط داورانی که منتقد و روزنامه‌نگار بودند صورت گرفت. فکر می‌کنم کمی نگاهشان فنی‌­تر بود به همه چیز، به بازی، به صحنه، به فیلمبرداری...

این هنرمند پیشکسوت عرصه‌ی گریم درباره‌ی مراسم بزرگداشتی که قرار است برای همکاران سینمایی‌اش همچون گوهر خیراندیش، جمشید هاشم‌پور، جمال امید و فرید مصطفوی برگزارشود ابراز خوشحالی کرد و گفت: تقریبا با همه‌ی این عزیزان همکاری داشته‌ام و خاطره دارم و به نظرم انسان‌های هنرمند و شریفی هستند.

در ادامه از عبدالله اسکندری درباره‌ی تندترین و بهترین نقدی که از طراحی کارهایش شده است پرسیدیم و او گفت: آقای مهدی دادگو، نقد زیبایی درباره‌ی کار من نوشتند که بسیار آموزنده بود. خوب است که نقد باعث شود آدم درس بگیرد. من همیشه دوست داشتم نه تنها کار خودم را، بلکه به طور کلی منتقدین نگاهی فنی به سایر بخش‌های سازنده‌ی یک فیلم داشته باشند مثل فیلمبرداری، صحنه، لباس... ما بیشتر کارگردان‌پرور و هنرپیشه پروریم و بقیه در نقد مظلومند.

وقتی منتقدان نقد کنند، چه مثبت و چه منفی من به عنوان گریمور سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم تا گرفتار نقد نشوم.

طراح گریم «آدم برفی» با اشاره به اینکه منتقدان سینما از هر بیست‌بار نقدی که درباره کارگردانان و فیلم‌هایشان می‌نویسند یک‌بارهم درباره فعالیت‌‌های باقی سینماگران بنویسند، تاکید کرد: وقتی نقدی نوشته شود چه من که از گذشته هستم و چه جوانی که تازه به دنیای سینما آمده متوجه می‌شود که یک جاهایی کارش را خواهند دید، اگر کارش بلغزد یا اگر سهل‌انگاری کند، در سینما دیده می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که آن ضعف‌ها را رفع کند. در این سال‌ها هیچ‌گاه نقدی راجع به مدیرتولید فیلم یا گریم نوشته نشده... شما دیدید؟! من ندیدم. بالاخره ما بخشی از سینما هستیم یا خیر؟

در تیم فوتبال همه گلزن نیستند بالاخره دفاع و هافبک هم دارد. من نمی‌گویم یک هزارم، یک درصد آن‌ها بنویسند.

فکر می‌کنم شغل­‌های دیگری هم در سینما وجود دارد که اگر منتقدی نقد کند خیلی بهتر می‌شود و این در نهایت به نفع سینمای ماست.

اخبار

عزیزالله حاجی‌مشهدی به گلایه‌ی عبدالله اسکندری، طراح چهره‌ برجسته‌ی سینمای ایران که گفته بود در این سال‌ها هیچ‌گاه نقدی راجع به گریم نوشته نشده، واکنش نشان داد و مطلبی را نوشت.

عزیزالله حاجی‌مشهدی: خواندن گفت‌وگوی استاد «عبدالله اسكندری»، چهره‌پرداز صاحب نام سينمای ايران با سايت فيلسين و گلايه‌ی به حق ايشان از اینکه چرا از نگاه منتقدان يک فيلم يا يک مجموعه‌ی تلويزيوني به كار و تلاش يک «چهره‌پرداز» توجهی نمي‌شود؟ مرا برآن داشت تا ضمن تاييد اين نظر و همدلی با اين هنرمند نام آشنا، در كنار يادآوري برخی نمونه‌های درخشان از كارهايی كه بي‌گمان در ياد بسياری از تماشاگران فيلم‌ها و مجموعه‌های تلويزيونی باقی مانده است، به طرح اين مشكل بپردازيم كه اين اتفاق در نقدهاي روزنامه‌نگارانه (ژورناليستي) بيشتر رخ مي‌دهد و منتقداني كه با نگاهي جامع‌نگرانه‌تر و با توسل به قواعد نقد دانشگاهي (آكادميك) به تحليل آثار مي‌پردازند، تا حدودي كمتر گرفتار اين گونه بي‌توجهي‌ها مي‌شوند. به همين دليل در بسياری از نقدهای جامع‌نگر به كيفيت صدابرداری يا صدا‌گذاری، طراحی لباس و صحنه و كاركرد درست و سنجيده‌ی جلوه‌های ويژه، موسيقي متن و نيز چهره‌آرايي، توجه مي‌شود.

به ياد دارم كه در مجموعه‌ی «خاک سرخ» (ابراهيم حاتمي‌كيا) من در بخش قابل توجهي از نقدی كه بر اين اثر نوشته بودم، هم به انتخاب نامناسب دو نقش مادر و دختر در آن مجموعه و هم به چهره‌پردازی آن كه مي‌توانست مشكل تفاوت سني اين دو نقش را برطرف كند، اشاره داشتم و در كارهای ديگر نيز گاه اگرچه به اجمال، سعي داشته‌ام كه به نقش اثرگذار چهره‌پردازان فيلم يا مجموعه‌ی تلويزيونی اشاره شود.

واقعيت اين است كه چهره‌آرايي (گريم) را نمي‌توان به هيچ روی ناديده گرفت. از دير باز، در نخستين نمونه‌های نمايشي و اجراهای صحنه‌ای، همواره از چهره‌پردازی برای تجسم عيني‌تر و تاثيرگذارتر برخی شخصيت‌ها، در سطوح مختلف بهره جسته‌اند. البته در مراحل اوليه‌ی كار، بيشتر با نوعی گريم غليظ و پرآب و رنگ برای نوعي برجسته‌سازی و جلب توجه در مورد برخي نقش‌های نمايشي استفاده مي‌شد تا بيننده بتواند در همان نگاه اول به زشتي و پليدی يا زيبايي و عطوفت‌آميز بودن آن چهره‌ها پي ببرد. هر نوع دستكاری در اجزای صورت و اندام‌های موجود در سر و بدن، بزرگ و كوچک كردن آن‌ها يا ايجاد تغييراتي در آن‌ها، مثلا در چشم‌ها، لب‌ها، بينی، گوش‌ها، چانه و ...، يا استفاده از انواع اين‌ها را بايد ترفندهايي ظريف براي معرفي چهره‌يي دلخواه و متناسب با فيلمنامه يا نمايشنامه تلقي كرد كه بي‌ترديد نياز به چهره‌پردازي مجرب، دانش‌آموخته و كارآزموده دارد تا بتوانند در متعادل‌سازي چهره‌ها يا ايجاد نقص و بي‌تناسبي‌هايي مثل زخم، بريدگي، سوختگي و نظاير آن‌ها در چهره، درست عمل نمايند. البته نبايد فراموش كرد كه به طور معمول هميشه چهره‌پردازي در هنرهاي نمايشي و تئاتر صحنه و اپرا و باله (نه نمايش تلويزيوني) كمي پررنگ‌تر و مبالغه‌آميزتر به نظر مي‌رسد، در حالي كه در چهره‌پردازي شخصيت‌هاي يك فيلم سينمايي يا يك مجموعه‌ي تلويزيوني، ظرافت بيشتري به چشم مي‌خورد و كار ملايم‌تر به نظر مي‌رسد.

در سينمای جهان نيز همواره از اين هنر به خوبي بهره برده‌اند، از «كوژپشت نتردام» (ژان دولانوا) با بازي «آنتوني كويين» تا «پدرخوانده» (فرانسيس فورد كاپولا) با بازي «مارلون براندو»، به خوبي مي‌توان به نقش والاي هنر چهره‌پردازي در ايجاد تغييرات مناسب نقش، در اندام‌هاي يك بازيگر از بدن بازيگر گرفته تا اجزاي چهره‌ي وي به خوبي پي برد. در سينماي ايران و در ميان مجموعه‌هاي تلويزيوني ساخته شده در ايران نيز از ديرباز به همت چهره‌پردازان چيره‌دستي چون: بيژن محتشم، عبدالله اسكندري، جلال‌الدين معيريان، زنده ياد مسعود ولدبيگي، مهين نويدی، مهری شيرازی، مهرداد ميركياني و بسيار كسان ديگر از ميان نسل جوان و نوآمده در اين هنر همانند: امير اسكندری، پروانه پورمحمدی، امير ترابی، ناهيد طلوع، محمود اسمايی، الهام اطيابي، عباس افشاريان، ناهيد اعلامي، كوروش عليزاده، پدرام زرگر و ... ياد كرد كه نقش و حضورشان در بسياري از فيلم‌ها و مجموعه‌هاي تلويزيوني به راستي انكار ناپذير است.

كيست كه چهره‌هايي چون: شعبون استخوني (محمدعلي كشاورز - هزاردستان) ، بوعلي سينا (امين تارخ- ابن سينا)، اكبر عبدی در «آدم برفي» (داوود ميرباقری)، يا اكبر عبدی در فيلم «مادر» (علي حاتمي) يا چهره‌ی آن مادر بزرگ پير و فرتوت فيلم «دستفروش» (محسن مخملباف) و يا همه‌ي چهره‌هاي تاريخي مجموعه‌هايي چون: «آتش بدون دود» ( نادر ابراهيمي)، «كمال الملک» و «هزاردستان» (علي حاتمي)، «سربه‌داران» (محمدعلي نجفي)، «روزگار قريب» (كيانوش عياری) «مختارنامه» (داوود ميرباقری) و «شهرزاد» (حسن فتحي) و ده‌ها فيلم سينمايي ديگر: فيلم «نرگس» (رخشان بني‌اعتماد) و «از كرخه تا راين» (ابراهيم حاتمي‌كيا) «بانو» (داريوش مهرجويي) «لامپ صد» (سعيد آقاخاني) يا «شبانه روز» (اميد بنكدار و كيوان علي ‌محمدي)، «لانتوري» (رضا درميشيان)، «خواب‌زده‌هاي» (فريدون جيراني) و بسياري نمونه‌هاي ديگر، با ديدن اين آثار متنوع از ديگرگونگي بسياري از چهره‌هايي كه براي بازيگران نام آشنايي چون: گوهر خيرانديش، اكبر عبدی، محمدعلي كشاورز، فريماه فرجامي، امين تارخ، جمشيد مشايخي، علي نصيريان و... در فيلم‌ها و مجموعه‌های مختلف با چيره‌دستي چهره‌پردازان نام آشنايی چون: بيژن محتشم، عبدالله اسكندری، جلال‌الدين معيريان، مهري شيرازي، مهين نويدي ، مسعود ولدبيگي و ديگر هنرمندان اين رشته، پديد آمده است، شگفت‌زده نشده باشد

حرف و سخن گلايه‌آميز عبدالله اسكندری را بايد با جان و دل پذيرا شد و باور داشت كه يک فيلم يا يک مجموعه‌ی تلويزيني آميزه‌ای بهينه و سنجيده از هنرهای گوناگوني چون نويسندگي داستان و فيلمنامه، بازيگری (هنر بازيگری و نمايش صحنه)، فيلمبرداری، با استفاده از نورپردازی و استفاده‌ی درست از قاب‌بندي‌های مناسب و انتخاب زوايای مناسب و اندازه‌ی نماها و هنرهايي ديگری چون: صدابرداريی، صداگذاريی، تنظيم و تدوين يا انتخاب موسيقي مناسب‌، طراحي صحنه و لباس و صد البته «چهره‌پردازی» مناسب شخصيت‌های آن اثر است تا ميزان تاثيرگذاری يک فيلم يا يک مجموعه‌ی تلويزيوني تضمين شود. به همين روی، بايد انتظار داشت كه منتقدان ما، به دور از فضای آشنای نقد مضموني و بررسي آثار تنها با تكيه بر محتوا و درونمايه‌ی اثر، بدون توجه به ساختار كلي آن كه با كمک تمامي عوامل پيش گفته شكل مي‌گيرد، به نقد اثر بپردازند تا نقدی جامع‌نگرانه ارايه دهند.

اخبار

فیلم سینمایی تَمَرِه از تولیدات شبکه جهان بین ،چهارمحال و بختیاری که از تاریخ ۲۰خردادماه ۱۳۹۶ کلید خورده بود ،پس از انجام مراحل پیش تولید و فیلمبرداری به پایان کار خود رسید و هم اکنون در مرحله تدوین است .

 

داستان این فیلم در مورد دو دلداده عاشق هست که در ایل بختیاری برای رسیدن به یکدیگر با مشکلات و مسایل زیادی مواجه هستند
این فیلم به سنتی قدیمی در ایلات بختیاری به نام "تَمَرِه" اشاره دارد که نماد همکاری و همدلی مردم عشایر جهت انجام امر خیر و ازدواج صورت میپذیرد

غلامحسین لطفی ، کارگردان

یادم هست ..یادت نیست... من صدای کوچ را شنیدم وقتی صیدال نهیب داد مال کنون است ایل خروشید.. اسب سرکش کهزاد شیهه داد ... تشمال دهل کندن از گرمسیر را با رقص پا نواخت ... وارگه خشک گرمسیر مجال ماندن نیست .. تازه عروس ایل انیس دختر حنا بدست مینا سبز .. اولین کوچ عاشقانه را ترانه کرد.... بی بی پیر کهنسال ایل با چین و چروکی بیشمار که هر کدام یادگار کوچ و برف و سرماست ... به سایه درختان بلوط ییلاق می اندیشد تا نسیم خنک  زردکوه نوازش گر گیسوان بافته اش باشد. .. اه ... اه .. ایل من ... هنوز می شنوم ناملایت ایام را بر گردنت سنگینی می کند ... هنوز گرگها به طمع شبی خون در بلندی سخره های ایلوگ منتظر عبور گله گوسفندان ایل است... ایل جلوداری میخواهد از جنس برزو ...  ان جوانکه.. مغرور که نیش زبان چنگیز و غرش تفنگ حرامی اجیر شده ... خسته اش نکرد ... دی بلال بخوان برزو...  از شب مهتاب ایل بخوان... از روز وصال... شاید ... فردا ایل با صدای کل بی بی و نوای چوب بازی تشمالان خبر عروسی تو را سر دهند

تهیه کنندگی این فیلم بر عهده سیدامین رضوی میباشد که با کارگردانی غلامحسین لطفی همراه است .دیگر عواملی که در این پروژه حضور دارند به شرح زیر میباشد


بازیگران : محمد انصاری ، اردوان محمودیان ، سید محمد طاهریان ، مسعود آگشته ، محمد جواد بهرامی ، علی محمدی ، مجید کریمزاده ، بابک طاهری  ، یاسر قاسمی ، علی شهرانی ، رضا مرادیان ، محسن ایازی ، ستار یارمحمدی ، سعادت همت زاده ، آزاده قاسمی ، بهاره غریبی ، احترام صالحی لهدرازی ، شقایق مهدی پور ، سیدمیثم دیباجی ، پوریا ظاهری ، کیانوش ابراهیمی ، مزدک ریاحی ، محسن خواجعلی ، حمیدریئسی ، امین معین ، سحرکریمی ، فاطمه تیموری ، مریم قنبری ، نداقنبری ، ندا جمالی ، مریم احمدی ، شهناز مرادی ، پری امیری
مدیر تصویربرداری : آرمان کریمی . دستیاران تصویر : عباس رفیعی ، حجت دادور ، مصطفی آذرمهر
مدیر صدابرداری : حسین باباخانی . دستیار صدا : مرتضی احمدی
طراح چهره پردازی : حمیدرضا یوسفی

تدوین : جمال اسکویی . دستیار تدوین : مهدخت اصغریان
مدیر تولید : سیدمحمود رضوی
طراح صحنه : هوشنگ عزیزپور
برنامه ریز : تهمینه کاظمی

اخبار

 گریم واژه ای فرانسوی است به معنای هر گونه تغییر در چهره، دست و پا و سایر اعضای بدن در جهت رساندن شخص به چهره مطلوبی كه مد نظر طراح است. برای اینکه گریمور به آن نقش مورد نظر نزدیک شود اقدامات بسیاری انجام می دهد و تمام خلاقیت خود را به کار می گیرد تا آن تصویر دلخواه را طراحی کند.
 
یک دختر  هنرمند 19 ساله توانست گریم های فوق العاده جالبی را روی صورت خود طراحی و اجرا کند
 
 
 
 
 
 

اخبار

بخش دوم مصاحبه با بانو ناهیدعلامی ،رئیس هیئت مدیره انجمن چهره پردازان خانه سینما (بخش اول)

شاید به خاطر این هست که عوامل زیاد شدن و ...
#  نه ، اونموقع اصلا امن بود .من اعتقاد دارم چه توی کار و چه توی دنیا و یا هر جایی ،هیچکس جای کس دیگه ای رو نمیگیره و هر کس جای خودش هست و اگه ما اینو واسه خودمون جا بندازیم  اینقدر همدیگه رو له نمیکنیم و نردبان نمیکنیم .هر چقدر هم بریم بالا در نهایت پایینیم

چیشد که تصمیم گرفتید در انجمن چهره پردازان خانه سینما کاندید بشید؟
#  آقای اسکندری !
من یادمه هیچوقت توی مجمع ها هم شرکت نمیکردم ،دلیل هم داشتم . یادمه یکبار که بعد از چندین بار دعوت شده بودم ردیف دوم هم نشسته بودم ،موقع ثبت کاندیدها آقای اسکندری گفتن شما چرا کاندید نمیشی ؟ گفتم من کاندید بشم ؟ ایشون گفتن بله و اسم بنده رو نوشتن و واقعا اون موقع هیچ تعریفی از فعالیت توی شورای مرکزی نداشتم .
در ابتدا با عضویت علی البدل وارد شدم و در ادامه دیدم میتونم کار و فعالیت کنم ،دوره های بعد عضو اصلی شورا بودم و الان که حدود ۹سال در شورا هستم و به عنوان رئیس انجمن در خدمت اعضا هستم


برای انجمن چه برنامه هایی دارید و یا چه برنامه هایی رو میدونید لازمه انجام بشه که در دوره های قبلی صورت نگرفته است؟
#ببینید هر دوره ای که هر عزیزی بوده به عناوین مختلف ،رئیس ،نایب رئیس ،بازرس ،میدونم که همه زحمتشون رو کشیدن و تلاش کردند .چون میدونید اینجا بازدهی مالی نداره و همین قدر که اونا وقت گذاشتن و طی این سالها یکشنبه ها یا روزایی که اضافه اومدن واقعا تلاششون رو کردن .ولی حتما ایده های آدمها و نقطه نظراتشون متفاوته .منم یه سری فکرها تو ذهنم هست که امیدوارم فرصتش بشه و انجامشون بدیم

پس منتظر خبرهای خوب باشیم؟
#  بله ،قطعا .با دوستان شورا هم برنامه گذاشتیم و به یک نتایجی هم رسیدیم منتها اتفاقاتی که افتاد ما از زمانی که در ۲۶اردیبهشت شورا شکل گرفت مصادف با یه سری حجم کاری مثل بیمه های تکمیلی ،اداره مالیات ،ساخت و سازهای توی خانه سینما که دسترسی ما رو به پرونده ها محدود کرده بود ولی ما می امدیم و جلساتمون برگزار میشد و کارمون رو میکردیم .در ادامه هم جشن خانه سینما بود ،چون قرار بود این جشن متفاوت تر از ۱۸دوره گذشته و به صورت اکادمیک برگزار بشه .
به خاطر همین فشار کاری زیادی داشتیم چون هم باید داور انتخاب میکردیم ،توی جلسات شرکت میکردم ،داورها رو هماهنگ میکردم و به هر حال جشن برگزار شد ولی قرار شد ما امسال زودتر برای جشن خانه سینما تدارک ببینیم و دچار فشار کاری نشویم .یکی دیگه از کارایی که کردیم راه اندازی تلگرام انجمن بود که تعداد زیادی از همکاران وصل شدن به کانال انجمن و ما سعی میکنیم اخبار و اطلاعات رو از اون طریق هم به اطلاع اعضا برسونیم

پس با حجم کاری زیادی روبرو بودید ،این حجم کاری به برنامه هاتون برای آینده آسیب نمیزنه؟
#  حجم کاریمون توی این هشت ماه زیاد بوده ولی به هرحال کارهایی که باید انجام بدیم قطعا انجام میدیم .صادقانه بهتون بگم الان ۷۰درصد وقت منو خانه سینما گرفته و واقعا خانواده ام دارن باهام همکاری میکنن .
چقدر قوانین و مقررات اساسنامه انجمن چهره پردازان خانه سینما رو برای اعضای فعلی و کسانی که جدیدا درخواست عضویت دادند کافی و لازم میدونید ؟#  همانطور که میدونید خانه سینما سال ۷۲و۷۳ شکل گرفت .قطعا بعضی چیزها اون موقع لازم بوده و در اساسنامه گنجونده شده و ۱۰سال بعد ممکنه اون قوانین کارایی لازم رو نداشته و یا چیزهایی باید اضافه میشده .الانم هم همینطوره .اتفاقا یکی از چیزایی که ما روی اون کار کردیم همین اساسنامه هست و دوست داریم اون چیزایی که لازمه و طی این سالها بهش اشاره شده یا نیاز هست بتونیم توی اساسنامه اضافه کنیم .الان هم در ارتباط هستیم با هیئت مدیره خانه سینما و وکیل خانه سینما ،امیدواریم که بتونیم این کار رو هم انجام بدیم


چه کاری حاضرید انجام بدید تا گریم از این وضعیت نابسامانی و بقول معروف بی احترامی و بی اعتباری خارج بشه ؟
#  به قول معروف میگن یک دست صدا نداره، اگه ما ها یعنی گریمورها همدیگه رو دوست داشته باشیم و پشت هم باشیم خیلی کارها میتونیم بکنیم ولی اینکه همیشه دنبال این باشیم که تعداد مشخصی حضور داشته باشند و همه چی براشوم مهیا باشه و همیشه کار داشته باشن ،قطعا خواه ناخواه آدمهای دیگه ضعیف میشن .من میگم اگه همدیگه رو دوست داشته باشیم کمااینکه در جشن خانه سینما به دوستانی که خیلی دارن کار میکنن و خدا رو من شکر میکنم که مشغول به کار هستن ،گفتم در طول سال وقتی ۱۰تا کار دارید دیگه یازدهمی رو قبول نکنید پیشنهاد بدید که از عزیزای دیگه انجمن استفاده کنند .
این یعنی دوست داشتن و هوای همدیگه رو داشتن ،اگه هوای همدیگه رو داشته باشیم اوضاع خوب میشه

فکرکنم یکی از دلایلش اینه که طراح میره طرح رو میزنه و مجری در کنار کار قرار میگیره و طراح میره کار دیگه ای قبول میکنه؟!
این یکی از نکته هاست آقای یوسفی که به نظر من اگه تهیه کننده و کارگردان هربخشی براشون مهمه و وقتی خانم یا آقایی رو میارند به عنوان طراح باید اینو ازشون بخوان که حضور داشته باشند .نه اینکه دو نفر توانمند یا ناتوان رو بزارن و بروند که الان متاسفانه بخش ناتوانها و فامیلی و ... زیاد شده که اجتناب ناپذیره و تا اون امنیت شغلی پیش نیاد این هست . ولی پیشنهادی که ما به طراح ها دادیم این بود که حداقل مجری گریم رو از اعضا انتخاب کنن و دوستان دیگه از ابتدا شروع کنند.
وقتی شخصی توانمندیه اجرا رو نداره و در اون جایگاه قرار بگیرند ،رشد هم نمیکنه ولی اگه پله پله رفتن بالا خب طبیعتا رشد میکنن .اون شخص هم چون روال کار رو نمیدونه و در اون جایگاه قرار گرفته قطعا پیشرفت نمیکنه و جایگاه خودش رو هم از دست میده .
واقعیت اینه که فارق التحصیل هایی از آموزشگاهها و دانشگاهها رو دیدم که حتی وقتی میان سر کار میترسن قلم دستشون بگیرن! حتی نمیتونن فون بزنن ! به یکی از این عزیزان موقع کار که دستش میلرزید گفتم من آدم ترسناکیم !!
من همیشه سعی میکنم خودم رو جای آدمها بزارم ،میگم منم از یه جایی شروع کردم ،منم میترسیدم .به خاطر همین اجازه نمیدم در ایتدا روی صورت بازیگر کار کنن و باید روی صورت همدیگه کار کنن که همونم میترسن ! اینا چطوری فارق التحصیل شدن! واقعا چی یاد این بچه ها دادن !


این اتفاق و اینگونه آموزش چه پیامدی میتونه داشته باشه؟
# متاسفانه در نهایت لطمه این کار به تک تک ما میخوره ! که آدم ها به خودشون جسارت میدن بگن اتاق گریم فلانه و اینا خیلی بده و از ماست که بر ماست ! چرا ما باید اجازه بدیم چنین اتفاقی بیفته !

واقعا چرا ؟
#  برای اینکه هوای همدیگه رو نداریم و این خیلی بده .

کمی در مورد اتاق گریم بگید :
#  اتاق گریم اتاق امن آدم هاست .تنها جایی که میتونن برن بشینن و حرف بزنن همونجاست و زمان زیادی رو اونجا هستن .من همیشه به مجری های گریم میگم فقط شنونده باشید و خودم هم رعایت میکنم .شاید اون کسی که الان زیر دست شما هست به هر دلیلی دلش پر هست و دلش میخواد یکی فقط شنونده باشه

فرمودید که ۷۰درصد وقتتون رو انجمن چهره پردازان خانه سینما پر کرده ، با توجه به این موضوع آیا پروژه ای رو در دست کار دارید و یا پیشنهاد برای کار دارید ؟
#  والا همون اوایل که اومدم توی انجمن ، دو تا کار سینمایی بهم پیشنهاد شد که بعدش دیگه هیچکدوم خبری نشد .ولی به زودی برای یک کار قراره که برم شیراز

بسیار عالی ،خبرگزاری کانون گریم در ابتدای راه هست و امیدواریم یک خبرگزاری باشه برای انتشار اخبار گریم در حوزه های تئاتر و تلویزیون و سینما ،هم اینکه گریم ایران با داشتن بازوی تریبون بتونه به جایگاه اصلی خودش برگرده .اگه پیشنهاد یا نظر خاصی دارید در این رابطه و یا قول همکاری میدید بفرمایید
#  من قول همکاری میدم چون واقعا دلم میخواد صنفم رشد کنه .صنف آدم مثل خانواده اش هست . خودستایی و خودپسندی نباشه ولی امسال ما تونستیم داورای بیشتری داشته باشیم به دلیل همون آکادمی و من دوستایی رو دور هم جمع کردم که شاید خیلی دوست نداشتن همدیگه رو ببینن و روز آخر ناراحت بودن که جشن داره تموم میشه
اینقدر با هم میگفتن و میخندیدن که همه میومدن میگفتن چه خبره ؟چقدر دور هم میچرخید ؟چقدر همدیگه رو دوست دارید و من میگفتم خدا راشکر و واقعا برام خیلی جالب بود وقتی با هم صحبت میکردیم متوجه میشدیم اکثر دلخوریها سوءتفاهم بوده .
امیدوارم باشم و بتونم بیشتر این دورهمی ها رو داشته باشیم

خیلی ممنون از وقتی که به ما دادید ،در پایان اگه حرفی هست بفرمایید
#  من فقط ممنونم که تشریف آوردید و خواهش میکنم این مصاحبه رو توی خبرگزاری بگذارید .بازم سپاسگذارم که وقت گذاشتید و زحمت کشیدید و میدونم که گریمورها براتون ارزشمند هستند که تشریف آوردید .
آخرین حرفی که میخوام بزنم اینکه خواهش میکنم خواهش میکنم از همه گریمورها ،از پیشکسوتها تا اون عزیزی که تازه اومده ،همدیگه رو دوست داشته باشیم.

 
پایان

اخبار

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، اولین تصاویر رسمی از فیلم سینمایی "قتل در قطار سریع السیر شرق" با بازی "جانی دپ" منتشر شد. فیلمبرداری فیلم سینمایی «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» به کارگردانی "کنت برانا" چندی پیش به پایان رسیده و بود و حالا همه در انتظار انتشار اولین تیزر این فیلم هستند. فیلمبرداری فیلم سینمایی «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» به کارگردانی "کنت برانا" چندی پیش به پایان رسیده و بود و حالا همه در انتظار انتشار اولین تیزر این فیلم هستند. قتل در قطار سریع‌السیر به شرق این فیلم جدیدترین اقتباس از رمان جنایی «قتل در قطار سریع السیر شرق» شاهکار ادبی «آگاتا کریستی» است که "کنت برانا" کارگردانی آن را بر عهده دارد. بازیگرانی همچون جانی دپ، جودی دنچ، دیزی ریدلی، کنت برانا، میشل پنا و میشل پتیفر در این پروژه همکاری داشته‌اند. قتل در قطار سریع‌السیر به شرق «مایکل گرین» نگارش فیلمنامه جدید «قطار سریع السیر به شرق» و «مارک گوردن»، «سیمون کینبرگ» و «ریدلی اسکات» نیز تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده خواهند داشت که داستان آن حول محور قتل یک آمریکایی در قطار و تلاش کارگاه «هرکول پوارو» برای شناسایی قاتل و حل معمای قتل است. قتل در قطار سریع‌السیر به شرق رمان جنایی «آگاتا کریستی» برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ در فیلمی به کارگردانی «سیدنی لومت» و با بازی «آلبرت فینی»، «لورن باکال» و «اینگرید برگمن» به سینما آمد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای «برگمن» به ارمغان آورد. قتل در قطار سریع‌السیر به شرق این فیلم در مرحله پیش تولید قرار داشته و فیلمبرداری آن فیلم جدید از همین ماه (نوامبر) آغاز می‌شود. «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» تاریخ اکران ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ برای آن در نظر گرفته شده است.

اخبار

آیین نکوداشت مرحوم علی معلم همزمان با مراسم چهلمین روز درگذشت وی با حضور جمع کثیری از اهالی هنر و دوستداران او در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش ایسنا، آیین نکوداشت مدیرمسوول و صاحب امتیاز مجله «دنیای تصویر» عصر یکشنبه (سوم اردیبهشت ماه) با حضور اهالی هنر و مسؤولان سینما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این شب همچنین آلبوم دوران کودکی و جوانی و بزرگسالی زنده‌یاد علی معلم با حضور هنرمندان و دوستداران او ورق خورد. اجرای این مراسم را امید معلم - فرزند علی معلم - بر عهده داشت. در ابتدای این مراسم نیز صابر خراسانی قطعاتی را برای حاضران اجرا کرد. همچنین سید رضا صالحی امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد)، علی نصیریان،‌ داریوش ارجمند، حسینی،‌ منوچهر شهسواری، علی اوتی،‌ علیرضا رییسیان و برخی از دوستداران مرحوم علی معلم از مجاهدت‌های وی گفتند و همچنین سالار عقیلی و رضا یزدانی با حضور در این مراسم قطعاتی را زنده برای علی معلم و به یاد او اجرا کردند. در ابتدای این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: قصد نداشتم در این مراسم سخنرانی کنم چرا که فکر می‌کنم سکوت از هر سخنی باارزشتر است و مفاهیم بیشتر و عمیق‌تری دارد. او ادامه داد: سرنوشت محکوم همه ما این است که روزی به دیار باقی می‌رویم زیرا که وعده الهی حق است. اهل هنر صاحب دل هستند و اگر کسی هنرمند نیست صاحب دل هم نیست. امروز جامعه بزرگ سینمای ایران عزادار است و من هم خودم را در غم شما شریک می‌دانم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در سخنرانی کوتاهش اظهار کرد: علی معلم در مسیر حافظ گام برداشت و از خدا می‌خواهیم او را با حافظ محشور بدارد. علی معلم با اندیشه پاک در جامعه امروز پیام آور فضیلت و اخلاق و معرفت بود. ما اینجاییم نه تنها از علی معلم تجلیل کنیم بلکه آمده‌ایم از انسانیت تجلیل کنیم. * * * علی نصیریان که از او به عنوان بزرگ آقای سینمای ایران یاد می‌شود، در سخنرانی در مراسم نکوداشت علی معلم اظهار کرد: متاسفانه دستاوردهای سینمای ایران آن گونه که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. در زمانه‌ای که حضور آدم‌های مستقل در عرصه هنر بسیار کم است در گذشت علی معلم یک ضایعه بزرگ است. نصیریان سپس اظهار کرد: برای فرهنگ و هنر این کشور همیشه حامیانی بوده است اما بیشترین سهم را مردم داشته‌اند. علی معلم هم از مردم بود و با کلامش،‌ نشریه‌اش و جشن بزرگی که برگزار می‌کرد خدمات شایسته‌ای انجام داد. این هنرمند سپس گفت: فرهنگ و هنر کشور ما در حال حاضر نیاز به حمایت معنوی جدی دارد اما متاسفانه نه تنها این حمایت به صورت کامل وجود ندارد بلکه در برخی موارد اهانت هم می‌شود. سینمای ایران قبل از انقلاب توسط افرادی همچون کیمیایی،‌ مهرجویی، گلستان و با حضور مردم ساخته شد و پس از انقلاب هم رشد کرد و مردم از آن حمایت کردند. اما پس از انقلاب دستاوردهای سینمای انقلاب آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفتند، در حالی که این دستاوردها بسیار مهم بودند. از جمله دستاوردهای سینمای ایران اسکار اصغر فرهادی است و من به شهاب حسینی افتخار می‌کنم چرا که شهاب حسینی ثمره نسل من و امثال من است که بیش از هفت دهه در سینما و تئاتر فعالیت کردیم. شهاب حسینی ثمره نسلی است که قبل از انقلاب در خرابه‌ها و با امکانات بسیار کم تئاتر تمرین می‌کردند و او جایگاه ایران را بالا برده است. نصیریان همچنین اظهار کرد: کمک‌هایی که باید به فرهنگ و هنر کشورمان شود صرفاً کمک مادی نیست. فرهنگ و هنر ما نیاز به حمایت معنوی و پشتیبانی جدی دارد. البته برخی نیات خوب است ولی حمایت از فرهنگ و هنر نیاز به نگاه جدی کلانی دارد و علی معلم یکی از کسانی بود که در این راه گام برداشت و تلاش کرد. برگزاری جشنواره آبرومندانه و بدون غرض و راه اندازی نشریه‌ای با احاطه کامل و استفاده از افراد متخصص از جمله فعالیت‌های او بود. این هنرمند پیشکسوت در پایان اظهار کرد: تعظیم می‌کنم به خلاقان و آفرینندگان هنر ایرانیان و همچنین حمایت کنندگان و پشتیبانان فرهنگ و هنر ایران. سینمای ایران را خود مردم ساختند و خود مردم هم حمایت می‌کنند. نصیریان سپس گفت: معلم مردی بود با اهتمام و موجدانه برای کمک به سینمای ایران کوشید و این افتخار بزرگی برای سینمای ایران است. روحش شاد باشد. * * * داریوش ارجمند از دیگر سخنرانانی بود که در نکوداشت علی معلم از او به عنوان مجاهد سینمای ایران یاد کرد و گفت: علی معلم در راه عقیده‌اش مجاهدت کرد و جانش را بر سر همین راه گذاشت و فشارهایی که به او وارد شد نابه‌هنگام بود و او را از دست دادیم اما قطعا اندیشه و آروزهای او بر سر پسر و دل همسرش جای خواهد گرفت و دوستداران علی معلم راه او را ادامه خواهند داد. این هنرمند در ادامه با بیان اینکه علی معلم یک انسان فرهیخته،‌ استثنا، معتقد، با شرف سینما بود، اظهار کرد: علی معلم شعار سیاسی نمی‌داد. او در میان فعالیت‌هایی که در ایران می‌شد مثل برگزاری جشنواره با صداقت‌ترین،‌ پاکیزه‌ترین و با وجدان‌ترین بود. در حالی که جشنواره‌های دیگر اینگونه نیستند. از زبان خیلی‌ها شنیدم که جشنواره‌ای که او برگزار می‌کرد را می‌کوبیدند و من شاهد بودم علی معلم و همسرش چقدر در این راه تلاش کردند. ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود درباره ویژگی‌های علی معلم گفت: علی معلم بدون حاشیه بود و در طول این سال‌ها یک شایعه و کج اخلاقی در او ندیده‌ایم. وقتی لباس سفید می‌پوشید همیشه او را به شیر پاستوریزه تشبیه می‌کردند به همین پاکی. این هنرمند در ادامه اظهار کرد: هرگز فکر نمی‌کردم روزی در مراسم مرگ علی معلم در مسجدی باشم یا در چهلمین روز درگذشتش در تالار وحدت سخن بگویم به همین دلیل همه چیز از ذهنم پریده است. گرچه علی معلم با رفتارش خودش را معرفی کرده است و نیاز نیست که بگویم که بود و چه بود اما او یک مجاهد سینما بود. در این جامعه ما برای همه چیز مجاهد داریم علی معلم هم مجاهد بود، در روزگاری که هنر آنچنان که باید جایگاه خودش را ندارد. وی ادامه داد:‌ هیچگاه ندیدیم علی معلم در طول فعالیت حرفه‌ای خود به لحاظ مادی کوششی برای خود انجام دهد، او بسیار بزرگتر از این حرفها بود که بخواهد به دنبال این مادیات باشد چیزی که در حال حاضر در جامعه ما مد است. * * * بخش دیگری از این مراسم به اجرای قطعاتی از رسول نجفیان اختصاص داشت. حسین انتظامی،‌ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی گفت: با وجود اینکه چهل روز از درگذشت علی معلم گذشته است هنوز داغمان تازه است. آدم‌های محبوب زمانی که از میان ما می‌روند به دلیل اینکه در قلب‌ها حکومت کرده اند داغ‌ها را تازه می‌کنند. انتظامی در ادامه سخنانش به وجه نهادسازی فعالیت علی معلم اشاره کرد و گفت: مرحوم علی معلم هم با تاسیس مجله‌اش و هم با فعالیت سینمایی‌اش مجموعه‌ای را فراهم آورد که هم‌افزایی داشت. او ادامه داد: علی معلم یک تنه نهادسازی کرد. جشن حافظ برای مجله‌ای که گذاشت در غیاب دولت توانست جریان سازی کند و ماندگار شود. همیشه منتظریم دولتی بیاید و نقش سوپرمن را ایفا کند اما علی معلم به تنهایی نهادی را بنا گذاشت که دوام خواهد داشت و نقش همسر او که در همه فعالیت‌ها در کنار علی معلم بوده است بسیار موثر بود. پایمردی علی معلم بود که این نهاد را نگه داشته است. دو بار مجله ایشان توقیف شد که اگر هر کسی بود عطای کار را به لقای آن می‌بخشید اما علی معلم پایمردی کرد و از این نهال حفاظت کرد تا تبدیل به نهاد شود. * * * امید معلم، فرزند علی معلم نیز اظهار کرد: هر چه زمان می‌گذرد جای خالی علی معلم پررنگ‌تر می‌شود. علی معلم همیشه به گردهمایی سینماگران و در کنار هم بودن آن‌ها اهمیت می‌داد. امروز ما به یاد او گرد هم آمده‌ایم تا یکی از رسوم اخلاقی علی معلم را پاس بداریم. هرچند نمی‌توانیم مانند او اجرا کنیم و حافظ بخوانیم. * * * شهاب حسینی نیز در سخنانی در مراسم نکوداشت علی معلم گفت: دنیای غریبی است. یار، این بار علی معلم را خواست. او در ادامه در واکنش به حمایت‌های بزرگان عرصه بازیگری از موفقیت‌هایش در عرصه هنر و عرصه جهادی اظهار کرد: هر آنچه بوده است چیزی جز وظیفه نبوده است چه تشویق و چه تخریب. خوشحالم برای سرزمینی که در آن رشد کرده‌ام، بالیده‌ام و نقشی ایفا کرده‌ام. شهاب حسینی همچنین اظهار کرد: خیلی سخت است در چنین روزی صدای دلنشین علی معلم نباشد. البته چندان افتخار نصیبم نشد که همکاری با او داشته‌ باشم و یادگاری من از او به دو تندیس جشنواره حافظ برمی‌گردد که با افتخار از او گرفتم و در کتابخانه‌ام نگه داشته‌ام. همچنین افتخار این را داشتم در جلسه شورای صنفی تهیه‌کنندگان از نزدیک شاهد دلسوزی و دغدغه‌هایی که در عرصه سینما داشت، باشم. علی معلم بسیار مهربان، دلسوز و خوشتیپ بود. او یکی از جذابترین مردانی بود که می‌شناختم. این بازیگر سپس اظهار کرد: علی معلم برای تمام نسل بعد از خود معلم بود و دغدغه آگاهی‌بخشی داشت، مجله دنیای تصویر راهگشای زیادی برای ما و نسل‌های ما بود و این مجله در ایجاد آگاهی سینمای روز دنیا و مقایسه آن با فضای سینمای خودمان بسیار موثر بود. علی معلم قطعا برای نسل بعد خود یک الگوی مناسب است. به روح بزرگ او درود می‌فرستم و از صمیم قلب وصالش را به معشوق تبریک می‌گویم. * * * منوچهر شاهسواری،‌ مدیر عامل خانه سینما نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی گفت: سخن گفتن از علی معلم در این مراسم برای من که جز دوستان و دوستدارانش بودم بسیار سخت است. برای من این لحظه، لحظه ویژه‌ای است. به نظر می‌آید که بزرگترین توانی که علی معلم داشت توان جان دادن بود. او تا هر اندازه که زندگی کرد با لذت زندگی کرد و کسی به یاد نمی‌آورد که علی معلم را خسته دیده باشد. علی معلم گاهی اوقات دلگیری‌هایی داشت اما همیشه پرهیجان و پرانرژی بود. او از زیستن لذت برد،‌ لذت رساند و در این شب هم دوباره به ما لذت داد. روحش شاد. علیرضا رئیسیان، کارگردان سینما نیز در این مراسم سخنرانی کرد. او گفت: متاسفانه شرایط امروز جهان خیلی خوشایند طبع ما نیست. جهانی که اخلاق ماکیاولیستی تمام رهبران و سردمداران جهان را دربرگرفته است منتها نقطه امید احساسی است که از هنرمندان اصیل دیده می‌شود و علی معلم یک هنرمند با اصالت بود و این اصالت داشتن کاملاً‌ در او دیده می‌شد. وی ادامه داد:‌ ما می‌توانیم اختلاف سلیقه،‌ اختلاف نظر و اختلاف عقیده داشته باشیم ولی نباید عین آنهایی که می‌خواهند جهان را به بیراهه بکشند باشیم. علی معلم خیلی در چشم بود و همین حسادت برانگیز بود. هر جا که احساس می‌کرد می‌تواند در زمینه پیوند هنر به سینما حرفی برای گفتن داشته باشد برای ارتقای فرهنگ سینما دریغ نمی‌کرد. علی معلم حرفهای زیادی برای گفتن داشت. به گزارش ایسنا، علی اوجی،‌ کارگردان جشنواره حافظ و دوست و همراه علی معلم در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: خیلی نوجوان بودم که به واسطه تشویق علی معلم با ایشان آشنا شدم. علی معلم خبر فیلم کوتاه من را در مجله دنیای تصویر منتشر کرد و بعدها به واسطه این‌ آشنایی فکر نمی‌کردم آرزوی من تبدیل به این شود که کارگردان جشن حافظ شوم. او ادامه داد: اولین جشنواره جهانی که علی معلم رفت سوئد بود و آخرین جشنواره که او را همراهی کردم جشنواره برلین بود. او همان قدر سرحال و با اشتیاق بود که در اولین جشنواره به همان میزان اشتیاق داشت و این اشتیاق تا به امروز کم نشده است. او سپس گفت: علی معلم عاشق آذر معماریان بود،‌ آذر معماریان بهترین رفیق،‌ بهترین همکار و بهترین همسر برای او بود. * * * آذر معماریان در بخش پایانی این مراسم بر روی صحنه حاضر شد و با تشویق زیاد حضار روبه رو شد. او در سخنانی گفت: من آمده‌ام که به تک تک شما تسلیت بگویم چرا که تک تک شما شاهد این عزا هستید. آمدم بگویم که این ۴۳ روز برایم روزهای سختی بود. یک روزی با علی معلم می‌آمدیم به اینجا که شرایط را برای جشن فراهم کنیم اما امروز آمدم که شرایط را برای بزرگداشت او و بدون او فراهم کنم. همسر علی معلم گفت: علی معلم هرگز نمی‌میرد. او زنده بوده، هست و خواهد بود. از اینکه در این روزها کنار من بودید از تک تک شما سپاسگزارم. علی معلم می‌گفت هنرمندان کسانی هستند که آینده دنیا را می‌سازند و ترسیم می‌کنند. برای همین همیشه اعتقاد داشت که هنر از سیاست بزرگتر است. سالار عقیلی که در این مراسم حضور داشت به اجرای قطعاتی زنده پرداخت و پس از اجرای این قطعات اظهار کرد: متاسفانه بار دیگر دست روزگار یکی دیگر از چهره‌های ماندگار هنر مملکتمان را از ما گرفت و ما را در سوگ قرار داد. امشب همه ما جمع شدیم بخاطر استاد علی معلم که بگوییم چقدر دوستش داریم‌. او گفت: آخرین جایزه موسیقی خوانندگی را چند ماه گذشته بخاطر یکی از کارهایم گرفتم و استاد علی معلم من را برگزیده اعلام کردند. امشب آمدم که قطعه ایران را که همیشه دوست داشت را به روح پرفتوح او تقدیم کنم.

ناهید علامی متولد 7شهریور 1337 در شهر همدان میباشند و عاشق ماه و روزی که در اون متولد شدند می باشند

ایشان با تشویق و معرفی بانو نادره (حمیده خیرآبادی) به دنیای سینما و گریم وارد شدند و استاد اول ایشان جناب رضا رادمنش بودند و در ادامه خدمت استاد عبدالله اسکندری به صورت حرفه ای مشغول به آموزش و کار شدند .

ایشان در انتخابات 1395 انجمن چهره پردازان خانه سینما به عنوان رئیس انتخاب شدند و در کنار همکارانشان در این انجمن در حال خدمت رسانی به اعضای محترم می باشند .

در ادامه مصاحبه اختصاصی کانون گریم ایران را با ایشان مطالعه می کنیم

اولین عکس از جمشید هاشم‌پور در فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در حالی منتشر شده است که فیلمبرداری این اثر سینمایی جمعه شب به پایان رسید.

 

IMAGE 7 ماسک ارزان قیمت خانگی برای سفید کردن پوست
چهارشنبه, 02 آبان 1397
بهترین راه برای سفید کردن رنگ پوست تان استفاده از ماسک های ارزان قیمت خارجی است. در این مقاله به شما 7 ماسک ارزان قیمت خانگی برای سفید کردن پوست تان آموزش می دهیم ماسک های خانگی برای سفید کردن پوست بهترین راه برای تغییر رنگ... ادامه مطلب ...
IMAGE درمان شوره سر با روشهای طبیعی و موثر
چهارشنبه, 02 آبان 1397
 بعد از پیداکردن علت شوره دو راه دارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید و یا از درمانهای گیاهی. تجربه نشون داده میل به داروهای گیاهی بخاطر منشا طبیعی بیشتره و البته عوارض کمتری داره. در ادامه چند داروی تقویتی گیاهی که... ادامه مطلب ...
IMAGE چهره‌پردازان را نمی‌توان ناديده گرفت!
چهارشنبه, 01 شهریور 1396
عزیزالله حاجی‌مشهدی به گلایه‌ی عبدالله اسکندری، طراح چهره‌ برجسته‌ی سینمای ایران که گفته بود در این سال‌ها هیچ‌گاه نقدی راجع به گریم نوشته نشده، واکنش نشان داد و مطلبی را نوشت. عزیزالله حاجی‌مشهدی:... ادامه مطلب ...
IMAGE بالاخره ما بخشی از سینما هستیم یا نه؟/ منتقدان برایمان بنویسند
چهارشنبه, 01 شهریور 1396
عبدالله اسکندری، طراح برتر چهره‌پردازی و خالق گریم‌های ماندگار سینما معتقد است که به جز کارگردانی و بازیگری شغل‌های دیگری هم در سینما وجود دارد که اگر نقدی بر آن‌ها شود باعث ارتقای سینما می‌شود. بزرگ مرد... ادامه مطلب ...
IMAGE تَمَرِه به پایان راه خود رسید!
سه شنبه, 13 تیر 1396
فیلم سینمایی تَمَرِه از تولیدات شبکه جهان بین ،چهارمحال و بختیاری که از تاریخ ۲۰خردادماه ۱۳۹۶ کلید خورده بود ،پس از انجام مراحل پیش تولید و فیلمبرداری به پایان کار خود رسید و هم اکنون در مرحله تدوین است .   داستان این... ادامه مطلب ...
IMAGE گریم خلاقانه یک گریمور
پنج شنبه, 18 خرداد 1396
 گریم واژه ای فرانسوی است به معنای هر گونه تغییر در چهره، دست و پا و سایر اعضای بدن در جهت رساندن شخص به چهره مطلوبی كه مد نظر طراح است. برای اینکه گریمور به آن نقش مورد نظر نزدیک شود اقدامات بسیاری انجام می دهد و تمام... ادامه مطلب ...
IMAGE ناهید علامی :این یعنی دوست داشتن و هوای همدیگه رو داشتن ،اگه هوای همدیگه رو داشته باشیم اوضاع خوب میشه
چهارشنبه, 03 خرداد 1396
بخش دوم مصاحبه با بانو ناهیدعلامی ،رئیس هیئت مدیره انجمن چهره پردازان خانه سینما (بخش اول) شاید به خاطر این هست که عوامل زیاد شدن و ... #  نه ، اونموقع اصلا امن بود .من اعتقاد دارم چه توی کار و چه توی دنیا و یا هر جایی... ادامه مطلب ...
IMAGE گریم متفاوت جانی دپ در فیلم "قتل در قطار سریع السیر شرق"
شنبه, 23 ارديبهشت 1396
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، اولین تصاویر رسمی از فیلم سینمایی "قتل در قطار سریع السیر شرق" با بازی "جانی دپ" منتشر شد. فیلمبرداری فیلم سینمایی «قتل در قطار سریع‌السیر به شرق» به کارگردانی "کنت برانا"... ادامه مطلب ...
IMAGE نصیریان در نکوداشت علی معلم: شهاب حسینی ثمره نسل ماست
دوشنبه, 04 ارديبهشت 1396
آیین نکوداشت مرحوم علی معلم همزمان با مراسم چهلمین روز درگذشت وی با حضور جمع کثیری از اهالی هنر و دوستداران او در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش ایسنا، آیین نکوداشت مدیرمسوول و صاحب امتیاز مجله «دنیای تصویر» عصر یکشنبه... ادامه مطلب ...
IMAGE خیلی راحت بگم دوغ و دوشاب قاطیه !
جمعه, 25 فروردين 1396
ناهید علامی متولد 7شهریور 1337 در شهر همدان میباشند و عاشق ماه و روزی که در اون متولد شدند می باشند ایشان با تشویق و معرفی بانو نادره (حمیده خیرآبادی) به دنیای سینما و گریم وارد شدند و استاد اول ایشان جناب رضا رادمنش بودند و... ادامه مطلب ...
IMAGE نتیجه ۵ ساعت گریم سنگین روی صورت حمید لولایی
دوشنبه, 21 فروردين 1396
پنچ ساعت روی صندلی گریم نشستم وهرکی میومد نظرمی‌داد. اول طراح گریم وبعد کارگردان وتهیه‌کننده و فیلمبردار و… ولی جالب اینجاست که یه سکانس سه دقیقه‌ای بازی داشتم   ادامه مطلب ...
IMAGE گریم متفاوت جمشید هاشم پور در دارکوب
دوشنبه, 21 فروردين 1396
اولین عکس از جمشید هاشم‌پور در فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در حالی منتشر شده است که فیلمبرداری این اثر سینمایی جمعه شب به پایان رسید.   ادامه مطلب ...
IMAGE گریم متفاوت شبنم فرشادجو و پانته آ پناهی در نمایش "هملت"
دوشنبه, 21 فروردين 1396
شبنم فرشادجو صفحه اینستاگرامش را به تصویری از گریم متفاوتش اختصاص داد.   ادامه مطلب ...
IMAGE گریم و تیپ متفاوت برزو ارجمند
دوشنبه, 21 فروردين 1396
برزو ارجمند تازه ترین مطلب اینستاگرام خود را به تصویری متفاوت از خود اختصاص داد. ادامه مطلب ...
IMAGE روایت پیشکسوت گریم ایران از سخت ترین و بی نقص ترین اثرش
پنج شنبه, 13 آبان 1395
«عبدالله اسکندری» پیشکسوت گریم ایران می گوید: پیدا کردن شخصیت مالک اشتر و یافتن او سخت ترین طراحی گریمش بوده است و گریم اکبر عبدی در فیلم «مادر» را بی نقص ترین اثر خود می داند ادامه مطلب ...
IMAGE محتشم : دوباره متولد شوم باز هم گریم را انتخاب می‌کنم
پنج شنبه, 13 آبان 1395
بیژن محتشم گریمور سینمای ایران که در آستانه 75 سالگی قرار دارد می‌گوید اگر زمان به عقب برگردد و بار دیگر متولد شود باز حرفه گریم را انتخاب خواهد کرد . ادامه مطلب ...
IMAGE استاد جلال الدین معیریان از دنیای گریم و زندگی شخصی اش می گوید
پنج شنبه, 13 آبان 1395
جلال الدین معیریان در روز 21 شهریور 1320 در تهران متولد شد و سال 1351 در رشته بازیگری و چهره پردازی از هنرستان آزاد هنرهای دراماتیک فارغ التحصیل شد ادامه مطلب ...
IMAGE مهری شیرازی: ما در هر سن احتیاج به تشویق داریم
پنج شنبه, 13 آبان 1395
چهره‌پرداز با سابقه سینمای ایران که امسال مراسم بزرگداتش در جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، تشویق را عامل پویایی یک هنرمند دانست ادامه مطلب ...
IMAGE مادر گریم ایران
چهارشنبه, 12 آبان 1395
استاد مهین میهن، تحصیلات خود را در زمینه زیباشناسی (چهره) گریم برای صحنه شامل: تئاتر، اپرا، باله و گریم برای دوربین شامل: سینما، تلویزیون، عكاسی )پرتره) مانكن، ساخت انواع ماسك را در كشور فرانسه گذرانده، مدت هشت سال تحصیل و... ادامه مطلب ...